Het bedrijfsleven: accounting & reporting

LAAT JE BIJSTAAN BIJ JOUW ADMINISTRATIE

 

Eens je bent opgestart, komt bovenop het uitvoeren van je activiteit(en) nog de administratieve organisatie en eventueel een interne controle van je bedrijf.


Om deze bijkomende werkzaamheden (gedeeltelijk) op te vangen, kan je PDB Accountant & Belastingconsulent inschakelen. Je beslist zelf in welke mate je de administratie toevertrouwt aan ons en in hoeverre je een terugkoppeling wenst van de stand van zaken.


Onderschat deze taak zeker niet. Laat ons enkele taken overnemen of je begeleiden om zeker te zijn dat je vennootschap de wettelijke deadlines haalt, en om ervoor te zorgen dat de cijfers correct en betrouwbaar zijn.


 

UITGEBREIDE ADMINISTRATIE

 

Je wilt volledig focussen op je hoofdactiviteiten en laat de administratie volledig aan ons over.

 

Je bezorgt ons maandelijks of per kwartaal alle verkoopfacturen, aankoopfacturen, bankuittreksels en andere documenten die belangrijk zijn voor de administratie van je vennootschap. Wij zorgen ervoor dat de boekhouding op punt staat. We bezorgen je een rapport met toelichting bij de cijfers en eventuele aandachtspunten of adviezen.



 

JAARLIJKSE AFSLUITING

 

Doorheen het boekjaar neem je de volledige administratie op jou en je hebt geen behoefte aan een nazicht. Voor de jaarafsluiting laat je je - rekening houdend met de voortdurende veranderingen van de fiscaliteit - toch liever bijstaan door een expert terzake.

 

Je bezorgt ons na de afsluit van de boekhouding de nodige boekhoudgegevens (verkoopjournaal, aankoopjournaal, historieken grootboek ...). Wij focussen vervolgens op het fiscale luik van de afsluit. Hierbij houden we niet enkel rekening met de huidige fiscale gevolgen, we adviseren ook naar de toekomst toe.


 

BEKNOPTE ADMINISTRATIE

 

Je wilt zelf het merendeel van de administratie beheren en laat ons de boekhouding controleren.

 

Je bezorgt ons maandelijks of per kwartaal de nodige boekhoudgegevens (verkoopjournaal, aankoopjournaal, historieken grootboek ...). Wij doen een nazicht van deze documenten en sturen bij waar nodig.


 

EENMALIGE OPDRACHTEN

 

In het bedrijfsleven bots je soms op zaken die je zelf niet weet op te lossen. Ook hiervoor kan je bij PDB Accountant & Belastingconsulent terecht. Wij bekijken samen hoe je de specifieke case het beste aanpakt.

 

Denk hierbij aan de ontbinding van een vennootschap, een omvorming of overname, bijstand van de controlebevoegdheid van de (minderheids)aandeelhouder, het uitwerken van de administratieve organisatie en interne controles ...